07.05.07 р. м. Запоріжжя, Орхузький Центр, збори робочої групи
Участники зустрічі вважають, що не можна переносити строки заходів, які були визначені раніше за програмою виходу з екологічної кризи у місті Запоріжжі. Однією з причин не виконання програми є відсутність або бездіяльність структур контролю чи моніторінгу її виконання. Недоліком програми є і те, що заходи не мали графіків їх виконання. Тому необхідно мати міську міжвідомчу комісію з моніторингу виконання програми виходу з екологічної кризи. Головною проблемою є те, що ця програма відірвана від реальності та не відповідає вимогам та стандарту розробки місцевих планів екологічних дій.
І. Інформування населення та просвіта. Для вирішення питання збору та поширення екологічної інформації необхідно мати відповідний інформаційний центр з діючою громадською приймальною. Це питання може бути вирішено створенням інформаційно-учбового центру стійкого розвитку міста. Підприємства та відповідні контролюючі структури повинні регулярно інформувати про екологічний стан довкілля та існуючи ризики. Міське управління МЧС повинно не тільки мати, але і постійно інформувати та попереджувати населення щодо погіршення стану повітря та поверхневих вод. Проводити просвітницьку роботу з засобів захисту населення від впливу конкретних шкідливих викідів. Необхідно проведення інформаційно-просвітницьких цільових кампаній, спрямованних на рішення конкретних екологічних проблем (поводження з побутовими відходами, санітарно-екологічних проблем та проблем благоустрою, санітарної очистки міста та збереження зелених насаджень, утримання парків та рекріаційних зон тощо) за участю всіх ЗМІ. Інформування населення з метою попередження ризиків впливу на стан здоровья викидами в навколишнє середовище. Неселення повинно мати всю інформацію щодо державних контролюючих структур та їх діяльність. Необхідно розробити та прийняти програми профілактики та захисту здоров’я населення. ІІ. Екологічна освіта та виховання. Екологічна освіта повинна стати неперервною і для всіх. Це завдання для обласної та міської влади, відповідним управлінням освіти, у справах сім’ї та молоді, культури, екології, структур СЕС та МЧС. Розробка та виконання програм неперервної освіти державних службовців, фахівців, депутатів та керівників підприємств. В місті необхідно мати центр екологічної освіти та екологічну бібліотеку. Треба розробити міську та регіональну стратегії розвитку екологічної освіти (або освіти в інтересах стійкого розвитку). Провести відповідну роботу та розглянути питання приєднання до Хартії міст стійкого розвитку та прийняти відповідні стратегії. Підтримка існуючої програмно-методичної, а також розробка та втілення нової бази з екологічної освіти та вихованню дітей та молоді. Вирішити проблему підготовки та перепідготовки викладачів та вихователів, а також методистів з екоосвіти. Кожен навчальний та виховний заклад повинен мати свою екоосвітню та ековиховну програму, а також відповідального викладача чи вихователя (можливо ввести додаткові посади відповідних педагогів-організаторів). У місті та області щорічно проводити екоосвітні заходи, конкурси, олімпіади, вікторини, екскурсії та експедиції, підтримувати дитячі та молодіжні екологічні, натуралістичні і краєзнавчі організації (створити та розвивати мережу таких організацій). Щорічно проводити конкурси з вивчення екологічного стану, охорони та відновленню природних об’єктів: “Річка мого дитинства”, “Хортиця наша гордість”, “Мій двір – моя хата”, “Я виховюю своє дерево” тощо. Розробити та реалізувати програму реконструкції та благоустрою пришкільних теріторій з урахуванням екологічних факторів (провести конкурси екологічних проектів у тому числі дитячих). ІІІ. Участь громадськості. Громадськість вважає за необхідним проведення розширенних спільних нарад, колегій та слухань з залученням ЗМІ з різних питань існуючих екологічних проблем. Залучивати громадськість до розробки та обговоренню екологічних планів і програм. При міському управлінні з питань екологіі створені та діють науково-технична та громадська ради, але не вирішене питання залучення представників громадської ради до роботи екологічної депутатської комісії. Необхідно проводити щорічні громадські слухання з виконання екологічних програм і проектів (у тому числі програми виходу з екологічної кризи), а також з планування та використання екологічних коштів. Для чого необхідно розробити положення з їх організації та проведення. Великий потенціал є у місцевому самоврядуванні. Тому необхідно розвивати та підтримувати комітети теріторіального самоврядування і залучивати їх до виконання програм і проектів благоустрою дворів, кварталів та вулиць. Проводити щорічні конкурси проектів з благоустрою та поліпшення санітарно-екологічного стану теріторій мікрорайонів, кварталів та дворів міста. Необхідно більше підтримувати природоохоронні та екоосвітні проекти громадських організацій.
Щодо розділу екологічної освіти існуючої програми, то робоча группа вважає що цей розділ необхідно виконувати.
Олександр Багін Голова громадської екологічної ради
Категорія:Заходи НПО | Додав:em (31.10.2007) | Автор:Громадські організації
Переглядів:551
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]